HÄSTAR!! (:

Vi var halv 10 i stallet, och tog in dom hästarna vi sku rida, Jag tog Nirha först och Therese tog Rolle. Först red vi en stund påå plan o sen for vi oxå ut en sväng o skogen, blev som allt som allt 1,5 timme. Efter det tog vi in alla hästar och dom fick mat, o sen lämnade vi Inkku o Riku inne medan vi släppte ut alla andra. Sedan mockade vi några boxar o sen lagade hästarna klara, Therese longerade Inkku, medan jag red Riku. Jag skrittade bara med Riku eftersom han e ung. Men i slute prövade jag trava lite med han. Sen for vi hem ungefär en timme o äta, o sen for vi med en äldre kompis till ett annat stall där som hon har sin häst. Thereses lillbrosa fick oxå rida en liten brun shettis, den var jätte söt! Vi gick en runda runt/på en åker. Sen när vi kom tillbaka for jag och Therese till ridbanan och där fick hon rida lite mer sen och provade hoppa lite med hästen medan Andre förde shettisen tillbaka till hagen. Sen for vi hem o nu sitter vi här o väntar på pizza (:
Julieth

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0