Ridningen med fjollig häst (:

Igår när jag var och rida så ledde jag ut hästen från stallet, hoppade upp och skulle fara iväg. Vad månne hästen gör? Går inte framåt en millimeter! Funderar vad jag skall göra, om jag skulle fara in efter ett spö men vet ju inte vilket man får låna och så. Hoppar av leder den fram lite hoppar upp på nytt, inget händer. Blir en aning sur så hoppar av går till en buske och bryter en kvist till mig, hoppar upp. Sen går den nog framåt! Red åt det andra hållet än vad jag har gjort hittills för skulle fara och rida på en annan väg som går runt nån ställe. red kanske en halv kilometer på den vägen, sen hade de slutat plogat men en traktor hade nog farit där men vet ju inte vad som finns under snön och så. Var bara att svänga om och fara på den vanliga vägen vi alltid farit på. Som sagt var hon ju på lite testhumör och så + att hon hade spring i benen. Så hon kunde stanna ibland och kanske försöka svänga om, eller så kunde hon gå från ena sidan av vägen till den andra. Men efter en stund slutade hon och var "normal" igen :p Travade mycket och lite galopp nog, men hon blir så springig om man galopperar mycket att man knappt kan änns trava med henne sen utan att hon vill ta galopp och fara hårt. Och när jag inte har ridit henne ännu något länge så känner vi ju inte varandra så mycket, men nu har väl hennes test period kommit så får se hur det går o torsdag. Ska i alla fall ta med ett spö sa ägaren.

Julieth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0